Amerykańska firma Jensen Maritime zaprezentowała dwa projekty nowych jednostek regazyfikacyjnych LNG.
Pierwsza koncepcja zakłada wyposażenie zwyczajnej barki w zbiornik LNG na pokładzie. Taki statek może być później znów modyfikowany, by móc przewozić więcej niż jeden typ paliwa, w zależności od potrzeb klienta. Atutem tego rozwiązania jest krótki czas oczekiwania na modernizację jednostki, co pozwala zaspokoić krótkoterminowe potrzeby.
Druga koncepcja zakłada budowę nowej barki przeznaczonej tylko do regazyfikacji. Przewiduje on instalację zbiornika LNG pod pokładem wraz z gamą nowoczesnych rozwiązań zwiększających wydajność i bezpieczeństwo.
- Klienci mają często różne oczekiwania w kwestii paliwa LNG – powiedział Johan Sperling, wiceprezydent Jensen Maritime. - Nasze koncepcje pozwalają zadowolić tych, którzy potrzebują takich jednostek natychmiast, ale też klientów inwestujących długofalowo w ten surowiec – dodaje.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii