Promotech przedstawił nowy automat do wycinania otworów i spawania - MCM. To odpowiedź na potrzeby branży stoczniowej oraz producentów platform wiertniczych i zbiorników ciśnieniowych, poszukujących bardziej wydajnych i precyzyjnych urządzeń.
Pięcioosiowa MCM jest następcą pionierskiego, sterowanego numerycznie mobilnego urządzenia, stosowanego dotychczas do wycinania włazów w wieżach elektrowni wiatrowych. Rozbudowany o nowe aplikacje automat nowej generacji znacznie zwiększył grono odbiorców Promotechu. Są to m.in. stocznie, producenci zbiorników ciśnieniowych, cystern oraz innych rozwiązań wymagających precyzyjnego cięcia i spawania w powierzchniach krzywoliniowych.
- Nowa MCM to w pełni przenośne urządzenie do cięcia zarówno tlenem jak i plazmą oraz spawania metodami MAG i SAW – mówi Zbigniew Kopciewski, dyrektor handlowy Promotechu. - W przeciwieństwie do wielu dostępnych na rynku wycinarek CNC, nasze urządzenie znajduje zastosowanie nie tylko przy obróbce blach płaskich, ale także wklęsłych i wypukłych. Na rynku światowym nie ma obecnie tak wszechstronnego rozwiązania.
W maszynie zastosowano nowe oprogramowanie opracowane przez automatyków Promotechu, pozwalające na proste i szybkie zadawanie prac, jakie MCM ma wykonać.
- Maszyna nie wymaga żadnego zewnętrznego programowania przez wysokopłatnych specjalistów, co jest bardzo istotne z punku widzenia jej użytkownika – dodaje Krzysztof Fedyk, szef działu badań i rozwoju Promotechu. - To unikalne oprogramowanie pozwala za pomocą modułu skanującego odzwierciedlić kształt powierzchni, czy też detalu, który ma być wycięty, a potem wspawany.
Głównym atutem systemu jest radykalne zwiększenie wydajności procesów produkcji, wymagających precyzyjnego cięcia i spawania.
- Nasze rozwiązanie gwarantuje powtarzalne wyniki o wysokiej jakości wykończenia – dodaje Zbigniew Kopciewski. – Dzięki temu klient, wdrażający nasz system, zyskuje nie tylko na czasie wykonania, ale także minimalizuje kosztowne poprawki i naprawy.
MCM to - poczynając od prototypu, a kończąc na najnowszym urządzeniu - autorska myśl inżynierów Promotechu. System pierwotnie zaprojektowany wyłącznie do cięcia, ze względu na zmieniające się zapotrzebowanie rynkowe zyskał nowe funkcjonalności - ukosowania i spawania. Urządzeniem zainteresowani są kontrahenci z wielu rynków świata – zapytania płyną z Europy, USA, Afryki i Bliskiego Wschodu.
- Najbardziej perspektywiczne są tej chwili projekty jakie prowadzimy w Niemczech oraz na rynku tureckim – mówi Zbigniew Kopciewski. – Obecnie finalizujemy dostawę systemu do dwóch kontrahentów - niemieckich producentów konstrukcji wież typu offshore oraz onshore. Prowadzimy też zaawansowane rozmowy z jednym z największych producentów konstrukcji stalowych w Turcji.
Bardzo obiecująco wyglądają także projekty na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce Północnej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii