Armator promowy Stena Line planuje zdublowanie rejsów bezpośrednich trasach z Irlandii do Francji w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie na transport od irlandzkich spedytorów, związane z niedługim zamknięciem francuskich granic dla Wielkiej Brytanii.
Podczas gdy usługi towarowe były zwolnione z irlandzkiego zakazu podróżowania do Wielkiej Brytanii, około 3000 ciężarówek co tydzień wybiera krótszą trasę do Europy kontynentalnej przez tak zwany brytyjski „most lądowy”.
Z tego powodu Stena planowała od 4 stycznia dodać drugi statek na trasę z irlandzkiego Rosslare do francuskiego portu Cherbourg, co podwoi liczbę tygodniowych rejsów do sześciu. Teraz jednak zdecydowała się wprowadzić te zmiany już od 24 grudnia.
- Na rynku jest ogromne zapotrzebowanie i ogromne zamieszanie w związku z tym, co się dzieje- powiedział rzecznik Steny, dodając, że odnotowuje już rekordowe poziomy frachtu na Morzu Irlandzkim.
Szef Irlandzkiego Stowarzyszenia Eksporterów powiedział, że wielu jego członków już zaczęło przerzucać towary ze szlaku lądowego na dłuższe trasy bezpośrednie. Również tamtejszy rząd zachęca do takich zmian, aby uniknąć potencjalnych opóźnień w Brexicie.
Trasa lądowa jest jednak szczególnie ważna w przypadku produktów o krótkim okresie przydatności do spożycia, a Irlandzkie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych (IRHA) poinformowało w poniedziałek, że w wyniku zamknięcia granic dla Wielkiej Brytanii utknęło do 250 irlandzkich ciężarówek.
- Żaden przewoźnik, żaden kierowca ciężarówki, żadna fabryka nie powinna ładować ciężarówki dziś rano, jeśli ta ciężarówka nie ma potwierdzonej rezerwacji na statku - powiedział prezes IRHA, Eugene Drennan.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland