Rosyjski statek Akademik Czerski powrócił, po postoju w rejonie Kaliningradu, w rejon budowy gazociągu Nord Stream 2 - podała w środę rosyjska agencja RIA Nowosti. RIA powołała się na dane serwisu MarineTraffic, śledzącego ruch jednostek morskich.
Akademik Czerski był już w rejonie budowy, czyli niedaleko Bornholmu, przez kilka dni na początku grudnia 2020. Później jednak powrócił na wody rosyjskie i zakotwiczył niedaleko Kaliningradu - relacjonuje RIA Nowosti.
Prace nad ukończeniem Nord Stream 2 rozpoczęły się 11 grudnia po blisko rocznej przerwie. Do sfinalizowania budowy niezbędne jest ułożenie części rurociągu w wodach duńskich na południe od Bornholmu. Media w Rosji zapowiadały, że układanie dwóch nitek tego odcinka ma się rozpocząć w połowie stycznia br. i że w pracach będzie uczestniczyć rosyjski statek Fortuna.
Pod koniec 2019 rok, wobec groźby amerykańskich sankcji, szwajcarska firma Allseas wycofała z Bałtyku oba swoje statki do układania rurociągów. Rosja zapowiedziała ukończenie gazociągu własnymi siłami i wówczas media oceniały, że do budowy zaangażowany zostanie właśnie Akademik Czerski.
Poza rosyjskim Gazpromem w finansowaniu budowy Nord Stream 2 uczestniczy pięć zachodnich spółek energetycznych - niemieckie Uniper i Wintershall DEA, austriacka OMV, francuska Engie i brytyjsko-holenderska Royal Dutch Shell.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów