Nowy statek do obsługi farm wiatrowych (SOV) armatora Louis Dreyfus Armateurs (LDA), który będzie pracował na morskiej farmie wiatrowej Hornsea Two w Ørsted, został zwodowany 21 września w Cemre Shipyard w Turcji.
Oczekuje się, że Wind of Hope SOV, zamówiony w 2018 roku, dotrze do zakładu operacyjnego i konserwacyjnego Ørsted w porcie Grimsby w Wielkiej Brytanii w przyszłym roku.
Statek będzie służył jako baza noclegowa i robocza dla techników turbin wiatrowych, którzy będą spędzać dwa tygodnie na Hornsea Two.
84-metrowy SOV, który może pomieścić do 64 techników turbin wiatrowych i załogi statku, ma napęd spalinowo-elektryczny i możliwości DP2. Został wyposażony w pomost z kompensacją ruchu i pokładowy helikopter do przewozu załogi i ładunku.
- Wind of Hope został zaprojektowany z myślą o wygodzie i praktyczności, dlatego nie możemy się doczekać, kiedy powitamy go w jego nowym domu w Grimsby - powiedział Morten Holm, szef operacyjny Hornsea Two w Ørsted.
To drugi SOV, który deweloper morskiej energetyki wiatrowej wyczarterował od LDA.
W 2018 roku armator odebrał Wind of Change SOV, 83-metrowy statek używany do prac związanych z obsługą i konserwacją w morskich farmach wiatrowych Ørsted Borkum Riffgrund 1 i 2 oraz Gode Wind 1 i 2 w Niemczech.
Wind of Change, również zbudowany przez Cemre Shipyard w Turcji, rozpoczął działalność na niemieckich morskich farmach wiatrowych w 2019 roku. Oba statki zostały zaprojektowane przez Salt Ship Design.
Projekt Ørsted 1,4 GW Hornsea Two będzie obejmował 165 turbin Siemens Gamesa 8 MW i ma zostać uruchomiony w 2022 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów