Rząd stara się tworzyć jak najlepsze warunki do inwestowania w technologie wodorowe, jego celem jest też stworzenie sprzyjających warunków dla rozwoju morskiej energetyki wiatrowej na Bałtyku - przekonywał we wtorek pełnomocnik rządu ds. OZE Ireneusz Zyska.
Jak poinformowało ministerstwo klimatu i środowiska, w trakcie drugiego dnia konferencji EkoSfera wiceminister Zyska zapewniał, że celem rządu jest „stworzenie sprzyjających warunków dla rozwoju morskiej energetyki wiatrowej dla zapewnienia zrównoważonych, pewnych i tanich dostaw energii w krajach Morza Bałtyckiego”.
Jak podkreślał, Bałtyk może odegrać znaczącą rolę w dążeniach do osiągnięcia neutralności klimatycznej i transformacji energetycznej.
„Polska dostrzega wiodącą rolę morskich farm wiatrowych w zapewnieniu zielonego wzrostu i ma zamiar znacząco kontrybuować w tym celu, rozwijając krajowe projekty morskich farm wiatrowych” - zaznaczył Zyska.
Przypomniał, że korzyści wynikające z rozwoju morskiej energetyki wiatrowej mogą dotyczyć wszystkich krajów regionu poprzez stworzenie nowych miejsc pracy i kompleksowego łańcucha dostaw, w tym produkcji specjalistycznych komponentów i usług.
Wiceminister Zyska zapewniał również, że rząd stara się tworzyć najlepsze warunki do inwestowania w technologie wodorowe w Polsce. „W lipcu przedstawiciele resortu wraz z najważniejszymi spółkami sektora energetycznego i transportowego podpisali list intencyjny o ustanowieniu partnerstwa na rzecz budowy gospodarki wodorowej i zawarcia sektorowego porozumienia wodorowego” - przypomniał.
Jak dodał, w styczniu rozpocznie się nabór wniosków w ramach programu „Zielony transport publiczny” z budżetem 1,3 mld zł na zakup autobusów elektrycznych oraz autobusów napędzanych wodorem. „Mamy nadzieję, że program będzie impulsem do rozwoju elektromobilności w Polsce” – podsumował pełnomocnik.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza