Jak wynika z informacji uzyskanych przez holenderski dziennik “NRC”, wiele rosyjskich statków zmieniło ostatnio bandery w celu uniknięcia nałożonych sankcji wprowadzonych ze względu na agresję Rosji na Ukrainę.
Osiemnaście statków pływających jeszcze niedawno pod rosyjską banderą zmieniło w zeszłym miesiącu rejestrację na inne państwo. To trzy razy więcej niż średnio w miesiącu, wynika z ustaleń firmy konsultingowej Windward, informuje gazeta.
Statki te pływają obecnie pod banderami Wysp Marshalla lub karaibskiego państewka St. Kitts i Nevis. Według Windward dotyczy to m.in. tankowców.
Dziennik wskazuje natomiast, że w sektorze lotniczym ma natomiast miejsce odwrotny proceder.
„Rosyjskie linie lotnicze masowo przerejestrowują samoloty, które wydzierżawiły od zagranicznych leasingodawców, na rosyjskie. Próbują w ten sposób uniemożliwić firmom leasingowym odzyskanie swoich maszyn. Właściciele mówią o kradzieży urządzeń i żądają miliardów euro od ubezpieczycieli” – czytamy w NRC.
Wcześniej, również za informacjami pochodzącymi od Windward, informowaliśmy o innych praktykach, o które podejrzewane są rosyjskie tankowce - wyłączaniu lokalizatorów AIS, co mogłoby umożliwić przeładowywanie ładunków na morzu na statki nieobjęte sankcjami.
Źródło: PAP, jm
Fot. Depositphotos
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk