Podczas MSPO 2025 w Kielcach, Rockfin S.A. i Hanwha Ocean podpisały porozumienie dotyczące rozwoju i wdrażania systemów olejowych, paliwowych oraz układów napędowych i sterowania wysokiego ciśnienia dla zastosowań w sektorze morskim. Dotyczy to rozwiązań zarówno dla rozwiązań cywilnych, jak i wojskowych.
Dokument przewiduje projektowanie, produkcję, testowanie i serwisowanie instalacji wykorzystywanych zarówno w jednostkach nawodnych i podwodnych, jak i na platformach wiertniczych, statkach typu FPSO oraz innych obiektach offshore.
– Rockfin to firma o ugruntowanej pozycji w dziedzinie systemów wysokociśnieniowych. Ich know-how oraz zaawansowane możliwości inżynieryjne i produkcyjne wzmocnią nasze możliwości w realizacji zaawansowanych projektów morskich – powiedział Steve SK Jeong, Head of Naval Ship International Business w Hanwha Ocean.
– Porozumienie z Hanwha Ocean daje Rockfin możliwość dalszego rozwoju nie tylko w sektorze offshore, ale również w obszarze bezpieczeństwa i obronności, a także zwiększenia konkurencyjności na rynkach światowych – zaznaczył Michał Wróblewski, prezes zarządu Rockfin.
Współpraca ma na celu budowę długofalowych relacji przemysłowych i wzmocnienie pozycji polskich firm w globalnym łańcuchu dostaw dla branży morskiej, także w kontekście sektora obronnego i programu "Orka", którego celem jest pozyskanie okrętów dla polskiej Marynarki Wojennej.
Południowokoreańska stocznia z siedzibą w Geoje dąży do rozszerzenia swojej oferty i współpracy z myślą o polskiej branży morskiej. Przypomnijmy, że podczas konferencji Defence24Days przedstawiciel firmy w Polsce, Tomasz Sadowski, przedstawił propozycje względem rozwoju przemysłu stoczniowego w Polsce, w tym utworzenia nowoczesnej infrastruktury do konserwacji, napraw i remontów (Maintenance, Repair, Overhaul, MRO) dla okrętów polskiej Marynarki Wojennej, a także wsparcia dla local content. Celem ma być „ożywienie współpracy przemysłowej z Polską”, bazując na swoich doświadczeniach i silnych stronach, w ramach czego firma chce uruchomić z własnych środków fundusz w wysokości 100 mln dolarów na rozwój polskiego przemysłu, wspierając modernizację stoczni, lokalne firmy oraz badania i rozwój technologii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów