Przewoźnicy oceaniczni mogą w tym roku osiągnąć zysk w wysokości 100 miliardów dolarów. Agencja Drewry twierdzi, że ich średnioterminowa rentowność jest praktycznie zapewniona ze względu na niedostatek podaży.
Nawet przy napływie zamówień na nowe kontenerowce z dostawą w 2023 roku, które prawdopodobnie pobiją rekordy wszechczasów i potencjalnie przechylą szalę podaży i popytu z powrotem na korzyść spedytorów.
Najnowszy kwartalny raport Container Forecaster firmy Drewry zawiera ogromne skoki stawek frachtowych i zysków przewoźnika w kontekście zakłóceń operacyjnych w łańcuchu dostaw.
Firma znacznie poprawiła swoją prognozę średnich stawek frachtowych i całoroczną rentowność branży i uważa, że rynek „stoi w obliczu średnioterminowego (lub rozszerzonego) niedoboru podaży”.
– Biorąc pod uwagę znacznie wyższą prognozę stawek frachtowych na ten rok, Drewry dokonał znacznej aktualizacji naszej całorocznej prognozy zysku dla branży w 2021 roku. Obecnie prognozujemy zysk branży w wysokości około 80 miliardów dolarów w tym roku, w porównaniu z naszymi poprzednimi szacunkami wynoszącymi 35 miliardów dolarów – powiedział starszy menedżer ds. badań kontenerów i autor raportu, Simon Heaney.
– Jeśli stawki frachtowe przekroczą oczekiwania w pozostałej części roku, nie bylibyśmy zaskoczeni, gdybyśmy zobaczyli roczną linię zysku w okolicach 100 miliardów dolarów – dodał.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął