1 listopada 2023 r. weszła w życie nowa umowa upoważniająca Polski Rejestr Statków S.A. do działania w imieniu administracji morskiej Liberii. Na podstawie umowy PRS może, w pełnym zakresie, wykonywać w imieniu władz morskich Liberii nadzory i inspekcje na zgodność z wymaganiami międzynarodowych przepisów konwencyjnych i prawa lokalnego na statkach pływających pod flagą tego kraju, tak w eksploatacji, jak i w budowie czy przebudowie.
Nowa umowa jest wersją skonsolidowaną wcześniejszych umów, jakie PRS zawarł z władzami morskimi Liberii i dostosowaną do obecnie obowiązujących wymagań konwencyjnych i rynkowych. Zawiera ujednolicone zapisy dla wszystkich organizacji uznanych (RO).
Liberia jest obecnie krajem z największą flotą na świecie pod względem tonażu - ponad 252 mln ton brutto, co stanowi niemal 15,9% udział w światowym rynku (o 0,3% więcej niż udział Panamy). W ciągu ostatnich 15 lat Liberia podwoiła ilość statków pływających pod jej flagą i obecnie jest to ponad 5800 jednostek, z czego ponad połowę stanowią masowce i tankowce.
Flaga aspiruje, by oferować usługi na najwyższym poziomie, być najbezpieczniejszą i najlepszą pod względem jakości na świecie. Skuteczną realizację tych celów potwierdza umieszczenie Liberii na „białej liście” Port State Control Komitetu Paryskiego Memorandum (Paris MoU). Co więcej, Liberia jest też jednym z zaledwie kilku rejestrów posiadających certyfikat QUALSHIP21, wydawany przez amerykańską straż przybrzeżną.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española