• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Projekt noweli rozporządzenia ws. infrastruktury dostępowej do portów w Szczecinie i Świnoujściu w RCL

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Projekt noweli rozporządzenia ws. infrastruktury dostępowej do portów w Szczecinie i Świnoujściu w RCL

Partnerzy portalu

bulk cargo szczecin
Fot. GospodarkaMorska.pl

Projekt zmiany rozporządzenia ws. infrastruktury dostępowej do portów w Szczecinie i Świnoujściu został opublikowany we wtorek na stronach Rządowego Centrum Legislacji. Nowelizacja ma na celu uaktualnienie parametrów obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład tej infrastruktury.

Jak wskazano w uzasadnieniu projektu, uaktualnienie parametrów obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury dostępowej do portów w Szczecinie i Świnoujściu jest konieczne, ponieważ zmieniły się one w wyniku pogłębienia toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m.

"Rozporządzenie w sprawie infrastruktury dostępowej stanowi +spis z natury+, zatem wymaga okresowej nowelizacji w efekcie prowadzonych inwestycji. Aktualna treść rozporządzenia w sprawie infrastruktury dostępowej nie odpowiada rzeczywistym parametrom obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portów w Świnoujściu i Szczecinie" – zaznaczono w uzasadnieniu.

Zmiany polegają m.in. na określeniu nowych parametrów toru wodnego Świnoujście – Szczecin, Kanału Grabowskiego, Odry Zachodniej, toru wodnego w Kanale Polickim oraz w Kanale Wetlina, zmianie liczby pływających znaków nawigacyjnych (pław świetlnych) na torze wodnym Świnoujście – Szczecin, wprowadzeniu mijanki na Zalewie Szczecińskim oraz mijanki Police.

Zaproponowano, aby rozporządzenie zmieniające weszło w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.