Projekt zmiany rozporządzenia ws. infrastruktury dostępowej do portów w Szczecinie i Świnoujściu został opublikowany we wtorek na stronach Rządowego Centrum Legislacji. Nowelizacja ma na celu uaktualnienie parametrów obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład tej infrastruktury.
Jak wskazano w uzasadnieniu projektu, uaktualnienie parametrów obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury dostępowej do portów w Szczecinie i Świnoujściu jest konieczne, ponieważ zmieniły się one w wyniku pogłębienia toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m.
"Rozporządzenie w sprawie infrastruktury dostępowej stanowi +spis z natury+, zatem wymaga okresowej nowelizacji w efekcie prowadzonych inwestycji. Aktualna treść rozporządzenia w sprawie infrastruktury dostępowej nie odpowiada rzeczywistym parametrom obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portów w Świnoujściu i Szczecinie" – zaznaczono w uzasadnieniu.
Zmiany polegają m.in. na określeniu nowych parametrów toru wodnego Świnoujście – Szczecin, Kanału Grabowskiego, Odry Zachodniej, toru wodnego w Kanale Polickim oraz w Kanale Wetlina, zmianie liczby pływających znaków nawigacyjnych (pław świetlnych) na torze wodnym Świnoujście – Szczecin, wprowadzeniu mijanki na Zalewie Szczecińskim oraz mijanki Police.
Zaproponowano, aby rozporządzenie zmieniające weszło w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny