ew
Rozpoczynają się próby szczelności zbiorników paliwowych w bazie PERN w Dębogórzu. Dzięki innowacyjnej metodzie budowy udało się ograniczyć czas realizacji projektu w stosunku do metod tradycyjnych. Czas ten został skrócony do 52 tygodni, a już po 35 tygodniach zbiorniki przejdą próby szczelności. To obecnie najszybsza metoda budowy zbiorników tego typu.
Budowa dwóch zbiorników paliwowych w bazie PERN w Dębogórzu weszła w ostatnią fazę realizacji. Po ośmiu miesiącach od rozpoczęcia budowy zbiorniki są gotowe do przejścia prób hydrostatycznych (zaplanowanych na 29.01.2021). Udało się to dzięki nowej metodzie budowy z wykorzystaniem siłowników elektrycznych i hydraulicznych do podnoszenia płaszcza w trakcie wznoszenia i scalania płaszcza cylindrycznego z zastosowaniem manualnego lub zautomatyzowanego spawania styków montażowych. Jednocześnie, wdrożona metoda podbudowy minimalizuje ryzyko pracy na wysokości, ponieważ dach zbiornika montowany jest w pierwszej kolejności i odbywa się to na poziomie zerowym. Zbiorniki niejako rosną wraz z postępem ich budowy. Wyklucza się w ten sposób ryzyko i koszt używania ciężkiego dźwigu do montażu dachu, jak ma to miejsce w przypadku klasycznej metody nadbudowy.
W grudniu 2020 r. zakończył się montaż konstrukcji stalowych zbiorników i rurociągów oraz prace związane z budową sieci sanitarnych. Trwa montaż instalacji elektrycznych i AKPiA oraz budowa dróg i chodników, a także wykonywane są powłoki antykorozyjne zbiorników. W styczniu rozpoczęły się próby i testy, których pozytywny rezultat pozwoli na przeprowadzenie prób wytrzymałościowych zbiorników oraz ich legalizację w lutym 2021r. Umowny termin zakończenia inwestycji to 31.03.2021r.
W myśl umowy z PERN S.A. konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. oraz Mekro sp. z o.o. realizuje rozbudowę parku zbiornikowego bazy w Dębogórzu. W ramach inwestycji powstaną dwa zbiorniki dla produktów naftowych kl. III, każdy o pojemności 32 tys. m3, wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Zbiorniki zostaną włączone do istniejącego układu technologicznego oraz instalacji bazy, dzięki czemu pojemność baz paliwowych PERN wzrośnie o 12%, do 222 tys. m3.
Aldesa jest jedną z wiodących firm budowlanych w Polsce. Realizuje duże projekty drogowe, kolejowe i tramwajowe, infrastrukturalne i kubaturowe. Spółka jest obecnie generalnym wykonawcą trzech odcinków drogi ekspresowej S19 oraz odcinka drogi ekspresowej S7, a także przebudowy ronda Rataje w Poznaniu. Aldesa jest także jedną z wiodących firm budowlanych w obszarze energetyki wiatrowej - buduje pięć farm wiatrowych w Polsce, realizuje projekty infrastruktury drogowej - systemów informacyjnych i bezpieczeństwa. Firma należy do hiszpańskiej Grupy Aldesa, która ma ponad 50-letnie doświadczenie w branży budowlanej, a w Polsce jest obecna od 2007.
Lotos "zwiększy obecność" na Norweskim Szelfie Kontynentalnym
Atrakcyjna powierzchnia biurowa w nowoczesnym budynku przy ulicy Polskiej w Gdyni
Tony stali rdzewieją na morzach. Koszty naprawy możesz chronić ubezpieczeniem
Czarter na podróż – „berth”; „dock”; „port”
PRS: Statki autonomiczne to potrzeba rynku - relacja z seminarium "Perspektywy rozwoju żeglugi autonomicznej – MASS" [wideo]
Fundusze norweskie płyną do Portu Gdynia!
Ropa brent | 65,82 $ | baryłka | -0,95% | 15:58 |
Cyna | 29485,00 $ | tona | -0,19% | 23 lut |
Cynk | 2859,00 $ | tona | -1,04% | 23 lut |
Aluminium | 2136,00 $ | tona | -0,79% | 23 lut |
Pallad | 2472,00 $ | uncja | 1,15% | 15:58 |
Platyna | 1259,35 $ | uncja | -1,26% | 15:58 |
Srebro | 27,85 $ | uncja | -0,57% | 15:58 |
Złoto | 1781,45 $ | uncja | -1,25% | 15:58 |