Autonomizacja żeglugi międzynarodowej to obok dekarbonizacji i zeroemisyjnych napędów, jeden z obszarów, w których prowadzone są intensywne prace naukowo-badawcze.
Niewielkie, zdalnie sterowane promy, których testy odbywały się m.in. w Finlandii i Norwegii przybliżają nas do osiągnięcia finalnego celu, jakim jest całkowita autonomia statków.
Dużym wyzwaniem postawionym przed projektantami i konstruktorami jest zapewnienie co najmniej takiego samego poziomu bezpieczeństwa żeglugi, jaki jest zapewniony na statkach załogowych. O tym oraz wielu innych aspektach żeglugi autonomicznej będą mogli Państwo usłyszeć podczas seminarium PRS.
Serdecznie zapraszamy do udziału - zapisy pod adresem dl@prs.pl
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął