Autonomizacja żeglugi międzynarodowej to obok dekarbonizacji i zeroemisyjnych napędów, jeden z obszarów, w których prowadzone są intensywne prace naukowo-badawcze.
Niewielkie, zdalnie sterowane promy, których testy odbywały się m.in. w Finlandii i Norwegii przybliżają nas do osiągnięcia finalnego celu, jakim jest całkowita autonomia statków.
Dużym wyzwaniem postawionym przed projektantami i konstruktorami jest zapewnienie co najmniej takiego samego poziomu bezpieczeństwa żeglugi, jaki jest zapewniony na statkach załogowych. O tym oraz wielu innych aspektach żeglugi autonomicznej będą mogli Państwo usłyszeć podczas seminarium PRS.
Serdecznie zapraszamy do udziału - zapisy pod adresem dl@prs.pl
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju