Polski Ład dla Zachodniego Pomorza to ponowne uprzemysłowienie tego regionu i tysiące mniejszych inwestycji; pieniądze zagwarantowane w budżecie spowodują, że Szczecin i Świnoujście stają się hubem technologiczno-energetycznym - oświadczył premier Mateusz Morawiecki.
Szef rządu w piątek składa wizytę w województwie zachodniopomorskim. Rano w Porcie Szczecin uczestniczył w konferencji prasowej wraz z europoseł PiS Joachimem Brudzińskim i wiceministrem infrastruktury Markiem Gróbarczykiem.
W późniejszym wpisie na Facebooku Morawiecki zapewnił, że Polski Ład dla Zachodniego Pomorza to ponowne uprzemysłowienie tego regionu i tysiące mniejszych inwestycji. "Pieniądze zagwarantowane w budżecie spowodują, że Szczecin i Świnoujście stają się hubem technologiczno-energetycznym. To znakomita propozycja gospodarczo-społeczna dla tych terenów, którą przygotował rząd Prawa i Sprawiedliwości" - napisał.
Zaznaczył, że odbudowa tego wielkiego potencjału to zadanie na dekadę, ale "my już po 5 latach pokazaliśmy, że to możliwe".
"Te inwestycje nie byłyby możliwe, gdyby nie wielka praca Joachima Brudzińskiego i wiceministra infrastruktury Marka Gróbarczyka, którym chciałbym podziękować za bycie tak znakomitymi i skutecznymi ambasadorami Pomorza" - wskazał.
"Jesteśmy świadkami największej w ostatnich latach inwestycji chemicznej w Policach - mówię o polimerach. Natomiast rozbudowa terminala LNG w Świnoujściu spowoduje, że będzie to jedno z głównych miejsc dostaw gazu do Polski. To także ogromna szansa na port kontenerowy. Szczecin i Świnoujście docelowo będą mieć możliwość rozładowywania 1,5 mln TEU. Do tego potrzebne jest pogłębienie toru wodnego do 17m i poszerzenie do 500m. Dodatkowe perspektywy gospodarcze stworzy bardzo ważna droga S10 - skróci drogę do centrum Polski dla mieszkańców i przedsiębiorców z Zachodniego Pomorza" - wymienił we wpisie premier.
"Jesteśmy gotowi na te potężne inwestycje!" - zapewnił.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych