ew
Rok 2018 był rekordowym rokiem w historii Portu Gdynia – ogółem przeładowano 23,5 mln ton. Natomiast pierwszy kwartał 2019 roku to czas trwania bardzo dobrej hossy – przeładowano o 14 procent towarów więcej, w porównaniu do pierwszego kwartału 2018 roku. Dynamika wzrostu ładunków od stycznia do marca br. włącznie spowodowała, iż Port Gdynia jest obecnie liderem wśród polskich portów rejonu Morza Bałtyckiego.
- Nasze bardzo dobre wyniki przeładunkowe świadczą przede wszystkim o fakcie, iż Port Gdynia to dobra marka, znana z wysokiej jakości i wydajności przeładunkowej – podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Znakomite wyniki Portu Gdynia to efekt naszej skuteczności jeżeli idzie zarówno o działalność portową jak i wkraczania na nowe rynki. Z naszymi partnerami biznesowymi permanentnie dyskutujemy o zmianach na rynkach i ich potrzebach. Osiągnięte wyniki pozwalają na kontynuację naszej strategii biznesowej oraz planowanie kolejnych inwestycji.
- Bardzo się cieszę z doskonałych wyników przeładunkowych Portu Gdynia, które bezpośrednio przekładają się na świetnie wyniki finansowe w postaci wpływów do budżetu państwa – dodaje prof. dr hab. Hanna Klimek z Instytutu Transportu i Handlu Morskiego Uniwersytetu Gdańskiego. - Wysoka ilość przeładunków oraz duża różnorodność trafiających do Portu Gdynia ładunków są najlepszą gwarancją dalszego ekspansywnego rozwoju portu. Jest to zarazem żywe odzwierciedlenie dobrego stanu polskiej gospodarki.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny