PMK
Norwegian Cruise Line Holdings opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2019 roku. Armator zanotował zysk netto 118,2 mln dolarów, o 14,9 mln dolarów więcej niż przed rokiem.
Przychody wzrosły w tym okresie o 8,5 proc., do 1,4 mld dolarów, głównie dzięki wejściu do floty Norwegian Bliss oraz silnym wzrostem cen organicznych na wszystkich głównych rynkach i solidnymi zarobkami z wydatków pasażerów na pokładzie.
- Cieszymy się, że mogliśmy wejść w ten rok z rekordowymi zyskami, co utorowało drogę do wzrostu naszej skorygowanej prognozy EPS na cały rok, która przekracza obecnie najwyższy poziom - powiedział Frank Del Rio, prezes i dyrektor generalny Norwegian Cruise Line Holdings Ltd.
Firma spodziewa się wygenerować rekordowe zyski za cały rok w 2019 roku, więc zwiększyła swój wzrost rentowności netto oraz skorygowaną perspektywę EPS powyżej górnej granicy poprzedniego zakresu. Roczna prognoza wzrostu rentowności netto na 2019 w oparciu o stałą walutę wzrosła o 50 punktów bazowych w stosunku do wcześniejszych wytycznych.
NCLH zamówiła w tym roku także dwa wycieczkowce nowej generacji dla swojej marki Oceania Cruises. Jednostki wybuduje włoska stocznia Fincantieri. Kontrakt jest wart ponad 1 mld euro. Dwa wycieczkowce klasy Allura są częścią projektu OceaniaNEXT armatora i wejdą do służby w 2022 i 2025 roku.
Każdy ze statków będzie miał 67 tys. ton nośności i pomieści na pokładzie 1200 pasażerów. - Cieszymy się, że możemy rozszerzyć flotę Oceania Cruises o nowe statki klasy Allura, aby zaspokoić zapotrzebowanie na rejsy wycieczkowe na całym świecie – powiedział Frank Del Rio, prezes Norwegian Cruise Line Holdings.
Oprócz marki Oceania Cruises, grupa wycieczkowa ma w swoim portfelu linie Norwegian Cruise Line i Regent Seven Seas Cruises. Norwegian Cruise Line Holdings ma dziesięć statków w budowie, w tym siedem statków dla Norwegian Cruise Line, dwa dla Oceania Cruises i jeden dla Regent Seven Seas Cruises.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie