PMK
Chiny utrzymały pierwszą pozycję w indeksie LSCI, stworzonym przez Konferencję Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD). Wskaźnik ocenia jakość połączeń kontenerowych kraju. Chiny poprawiły swój indeks o 51 proc. od 2006 roku.
- Pozycja kraju w globalnej sieci transportowej kontenerów jest ważnym wyznacznikiem jej kosztów handlowych i konkurencyjności - powiedział Jan Hoffmann, szef logistyki handlowej UNCTAD.
Pięć z 10 najlepszych krajów tego indeksu znajduje się w Azji. Oprócz Chin w pierwszej piątce znalazł się Singapur, Korea Południowa, Hongkong i Malezja. Każdy z nich uzyskał wynik przekraczający 100 punktów. Polska zajęła 27 miejsce z wynikiem 51.69 punktów. Niestety indeks naszego kraju zmniejszył się o 2 pkt w porównaniu z zeszłym rokiem.
Na drugim końcu tabeli znalazły się małe rozwijające się kraje wyspiarskie (SIDS), gdzie nie zauważono żadnej poprawy. Oznacza to, że handel towarami pozostaje problematyczny w tych krajach, co ma negatywne skutki gospodarcze.
- Obserwujemy wciąż rosnącą przepaść między najlepszymi a najgorszymi krajami, które znajdują się w naszym rankingu - dodał Hoffmann.
LSCI, które jest obliczane na podstawie danych dotyczących rozmieszczenia statków kontenerowych na świecie i publikowane co roku, obejmuje 178 krajów i pokazuje tendencje w zakresie połączeń morskich od 2006 do 2019 roku.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek