pc/port.gdynia.pl
Rok 2018 przeszedł do historii jako czas rekordowych przeładunków w Porcie Gdynia – ogółem przeładowano 23,5 mln ton. Przeładunkowa hossa w Porcie Gdynia trwa nadal i w styczniu 2019 roku w porównaniu do stycznia 2018 roku odnotowano wręcz rewelacyjny wzrost przeładunków i to o ponad 20 procent.
Dynamika wzrostu ładunków w styczniu tego roku spowodowała, że Port Gdynia jest obecnie jednym z liderów wśród portów rejonu Morza Bałtyckiego. Znaczący wzrost przeładunków odnotowano przede wszystkim w węglu i koksie, innych masowych i zbożu oraz w ropie i przetworach naftowych.
– Bardzo dobre wyniki przeładunkowe, jakie osiągnęliśmy w pierwszym miesiącu 2019 roku, najlepiej świadczą o fakcie, iż Port Gdynia to solidna marka, znana z wysokiej jakości i wydajności przeładunkowej – mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Styczniowy wynik przeładunkowy Portu Gdynia to także potwierdzenie dobrego stanu polskiej gospodarki. Zakładamy, że rok 2019 będzie co najmniej tak dobry jak rok ubiegły w wielkości wykonanych przeładunków. Dlatego też pozytywnie patrzymy w przyszłość, starannie modernizując Port Gdynia i realnie przymierzając się do największej inwestycji, jaką jest budowa Portu Zewnętrznego.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny