PMK
Porty Republiki Południowej Afryki pozostają otwarte na wszystkie rodzaje ładunków pomimo 21-dniowej blokady w całym kraju, chociaż najważniejsze towary powinny być traktowane priorytetowo - poinformował w komunikacie Departament Transportu.
„Rząd zdecydował teraz, że w celu zapewnienia funkcjonalnego łańcucha dostaw we wszystkich portach wszystkie towary ładunki zostaną przyjęte do załadunku i rozładunku – czytamy w komunikacie z 31 marca.
To anulowało instrukcje wysłane przez władze portowe do terminali masowych w zeszłym tygodniu, mówiące o wstrzymaniu eksportu towarów mineralnych, takich jak miedź.
Zrodziło to pytanie wśród górników w Południowej Afryce, Zambii i Demokratycznej Republice Konga, czy byliby w stanie eksportować miedź i inne minerały przez porty południowoafrykańskie.
- Departament Transportu zdaje sobie sprawę z tego, że różne podmioty rozpowszechniły liczne instrukcje, co spowodowało zamieszanie wśród dostawców usług i firm żeglugowych – poinformował komunikat, który został opublikowany na stronie internetowej Urzędu Bezpieczeństwa Morskiego RPA.
Porty państwowe i koleje Transnet ponownie aktywują niektóre operacje na zmniejszonym poziomie. Priorytetowo traktowany będzie system logistyki kontenerów wokół portu w Durbanie oraz połączenie z centrum gospodarczym Gauteng, systemem transportu ciężkiego transportu kolejowego i systemu portów z Przylądka Północnego do portu Saldanha oraz krajowym i eksportem węgla przez port Richards Bay.
- Port jest otwarty, ale istnieją ograniczenia. Proces ten został utrudniony z powodu niedostępności osób pracujących - powiedział jeden z członków zarządu portu w Durbanie, głównej bramy do eksportu miedzi i kobaltu.
SAMSA ogłosiło również utworzenie Krajowego Komitetu ds. Wspólnych Operacji Morskich, który koordynowałby sektor morski podczas blokady, zrzeszając różne władze portowe i ministerstwo transportu.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?