• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Niedobór paliwa niskosiarkowego spowoduje przesunięcie zawinięć statków w 2020 roku

PMK

21.11.2019 21:33 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Niedobór paliwa niskosiarkowego spowoduje przesunięcie zawinięć statków w 2020 roku
Niedobór paliwa niskosiarkowego spowoduje przesunięcie zawinięć statków w 2020 roku - GospodarkaMorska.pl

Niedobory oleju napędowego o niskiej zawartości siarki mogą pojawić się w niektórych portach w Afryce, Ameryce Południowej i Azji Południowo-Wschodniej w przyszłym roku, ale większość głównych portów na całym świecie będzie miała wystarczające zapasy. Takie wnioski wyciągnięto na konferencji Mare Forum USA w Houston.

Normy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) obowiązujące od 1 stycznia ograniczają zawartość siarki w paliwie żeglugowym o 0,5%. Wyjątkiem są statki z zainstalowanymi skruberami. Ma to na celu poprawę zdrowia ludzi poprzez ograniczenie zanieczyszczenia powietrza przez statki morskie.

Zapasy czystszego paliwa powinny być dostępne w większości portów na początku roku – stwierdzono na konferencji Mare Forum USA. Jednak w niektórych miejscach niedobory zmuszą statki do objazdu do portów z dużymi zapasami - powiedziała Maria Burns, specjalista ds. łańcucha dostaw. Te zmiany będą kosztowne dla sprzedawców paliw i właścicieli statków.

Oczekuje się, że tylko około 6%, czyli 3000 z 55 000 statków oceanicznych na świecie, będzie miało zainstalowane płuczki do 2020 roku, czyli znacznie mniej niż pierwotnie oczekiwano. Globalne zużycie oleju napędowego w żegludze morskiej może z kolei osiągnąć 5 milionów baryłek dziennie (BPD) do 2020 roku i wzrosnąć do 8 milionów BPD do 2040 roku.

Sean Kline, dyrektor w grupie przemysłowej Chamber of Shipping of America, która zmaga się z problemami z dostawami, nie był w stanie zagwarantować jakości i kompatybilności dostarczanych przez nich paliw transportowych.

- Jeśli coś nie pozwala nam zasnąć w nocy, to jakość i kompatybilność paliw. Możesz uzyskać inną mieszankę z różnymi komponentami w tym samym porcie. Jeśli dostaną złe paliwo, muszą sobie z tym poradzić na pokładzie - powiedział Kline.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35101,00 $ tona 1,01% 23 lip
 Cynk 2944,00 $ tona 0,82% 23 lip
 Aluminium 2492,00 $ tona 1,76% 23 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.