• <
ATC_CARGO_TOP

Do Gdyni płynie najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu (wideo)

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Do Gdyni płynie najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu (wideo)
Do Gdyni płynie najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu (wideo) - GospodarkaMorska.pl

pc

08.02.2019 Źródło: własne

Kontenerowiec Charlotte Maersk w drodze do Gdyni. Prawie 347-metrowa jednostka spodziewana jest w najbliższy wtorek. Będzie to najdłuższy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek zawinął do gdyńskiego portu.

Charlotte Maersk zacumuje w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Statek przypłynie tam 12 lutego o 16. W Gdyni pozostanie dwa dni. To jednak nie koniec jego rejsu po Morzu Bałtyckim. Jak podaje Maersk, kontenerowiec z Gdyni udaje się na kotwicowisko Bałtyjska i Kaliningradu, a następnie do DCT Gdańsk. Tam spodziewany jest 17 lutego.

Kontenerowiec Charlotre Maersk ma 346,98 m długości, 42,8 m szerokości, 109 657 t nośności oraz 92 198 GT. Jego pojemność to 9 640 TEU. Zbudowana w 2002 r. jednostka pływa pod duńską banderą.

Dotychczasowy rekord długości kontenerowców zawijających do Portu Gdynia należał do statku MSC Asya. Statek przypłynął tam w 2015 r. z ładunkiem ponad 3 000 kontenerów. Ma 336,69 m długości i 45,64 m szerokości. Jego pojemność to 9 178 TEU.

W 2018 r. natomiast w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zacumował MSC Paris. Kontenerowiec ma 334,07 m długości, 42,8 m szerokości, 14,5 m maks. zanurzenia oraz 102 761 t nośności. Jego pojemność to 8 204 TEU. W gdyńskim porcie do przeładowania było ok. 6 000 TEU.

W 2018 r. Port Gdynia pobił historyczny rekord. Przeładowano tam ponad 23,5 mln t ładunków, osiągając ok. 10-procentowy wzrost w porównaniu do 2017 r. Obecnie w Porcie Gdynia realizowane są kluczowe inwestycje: budowa nowego publicznego terminalu promowego i nowej portowej obrotnicy wraz z przebudową nabrzeży, pogłębieniem portowych akwenów i toru podejściowego do 16,5 m głębokości. Do 2026 r. powstać ma Port Zewnętrzny z nowym terminalem kontenerowym.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33055,00 $ tona 0,39% 16 cze
 Cynk 2972,00 $ tona -0,47% 16 cze
 Aluminium 2454,00 $ tona -0,16% 16 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.