PMK
CMA CGM, francuski gigant kontenerowy, zamierza oszczędzić 1,2 mld dolarów, dzięki wprowadzeniu w tym roku planu oszczędnościowego.
CMA CGM zamierza osiągnąć ten cel poprzez optymalizację linii i marek oraz dalsze usprawnianie swojej działalności.
- W 2019 roku, mimo utrzymujących się napięć geopolitycznych, perspektywy handlowe są pozytywne. Będziemy kontynuować nasz rozwój w celu poprawy rentowności. Dlatego właśnie wprowadzamy nowy plan obniżenia kosztów o 1,2 mld dolarów - skomentował Rodolphe Saadé, prezes i dyrektor generalny CMA CGM Group.
Francuski gigant kontenerowy zanotował rekordowe przychody w 2018 roku dzięki świetnym wynikom na szlakach transpacyficznych. Rosnące ceny paliwa przejadły jednak większość zysku koncernu.
Wolumen przewiezionych towarów wzrósł o 9,3 procent w 2018 roku, po raz pierwszy w historii przekraczając liczbę 20 mln TEU. Dobre wyniki zanotowały statki pływające na szlakach transpacyficznych, do Indii, Oceanii i Afryki.
Całoroczny przychód koncernu wzrósł o 11,2 procent, do 23,48 mln dolarów. W tym samym czasie koszty paliwa wzrosły o jedną trzecią, zmniejszając zysk EBITDA CMA CGM do 610 mln dolarów, z 1,57 mld dolarów rok wcześniej.
Port Singapur i jego sieć logistyczna na fali wzrostów. Z polskim udziałem Baltic Hub
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków