PMK
Luksemburski armator Compagnie Luxembourgeoise d’Navigation (CLdN) RoRo SA planuje wysłanie większej jednostki na trasę obsługującą port w Göteborgu. Będzie nią M/V Catherine, jedna z jednostek ro-ro cargo klasy CONRO.
Dzięki wprowadzeniu jednostki zdolnej przewozić kontenery i przyczepy, ogólne ładowność na tym szlaku ma wzrosnąć o 20 procent. Ten ruch wpisuje się w strategię CldN, by wprowadzać coraz większe statki do ruchu handlowego i zagęścić liczbę zawinięć tygodniowo na trasie Göteborg-Zeebrugge.
Ponadto armator poinformował, że M/V Laureline - pierwsza z serii czterech statków ro-ro klasy CONRO - zacznie pływać w serwisie CldN od końca lutego 2019 r. Pozostałe statki zostaną dostarczone jeszcze w tym roku.
Statki obsługujące port w Göteborgu obsługiwane są przez C.Ro Ports w swoim obiekcie Albert II Dock w Zeebrugge, skąd armator może oferować transport do innych europejskich portów
takich jak Santander, Dublin, Purfleet i Killingholme.
- Wprowadzając większą pojemność w korytarzu skandynawskim, pozostajemy na kursie zwiększającym obroty i spełniającym oczekiwania rynku i naszych klientów. Pozwala to nam również przewozić więcej ładunków transhipmentowych - powiedział rzecznik CLdN.
Obecnie firma obsługuje 27 statków oferujących ponad 125 rejsów tygodniowo, a w ciągu najbliższych lat powiększy flotę o 12 nowych jednostek.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny