ew
Ropa w USA tak droga jak obecnie była ostatnio w listopadzie 2018 r. Na rynkach panuje optymizm, że uda się złagodzić napięcie w sporze handlowym pomiędzy USA a Chinami - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na marzec na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 55,88 USD, po zwyżce o 0,52 proc.
W poniedziałek nie ma handlu na parkiecie, bo Amerykanie świętują Dzień Prezydenta, a transakcje elektroniczne z tego dnia zostaną zaksięgowane na wtorek.
Brent w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 66,43 USD za baryłkę, po wzroście ceny o 0,27 proc.
Urzędnicy z USA i Chin mają spotkać się w tym tygodniu w Waszyngtonie, by kontynuować rozmowy w sprawie sporu handlowego – poinformowała rzeczniczka Białego Domu Sarah Sanders, oceniając, że zakończona w piątek runda negocjacji w Pekinie przyniosła postępy.
Kontynuację negocjacji zapowiadał wcześniej prezydent Chin Xi Jinping, który stwierdził, że "osiągnięto istotny postęp" w rozmowach, po tym jak w piątek skończyła się w Pekinie kolejna runda negocjacji handlowych USA-Chiny.
Kraje OPEC i sojusznicy kartelu, w tym Rosja, kontynuują tymczasem ograniczanie dostaw ropy na globalne rynki.
Rosja zapowiedziała w ub. tygodniu, że przyspieszy cięcia produkcji swojej ropy. Produkuje ona od grudnia mniej o 140 tys. baryłek ropy dziennie.
Na rynki dociera też mniej ropy z Iranu i Wenezueli - z powodu sankcji USA nałożonych na te kraje.
Arabia Saudyjska, która wstrzymała w ub. tygodniu produkcję ropy z pola Safaniyah z powodu uszkodzenia dwa tygodnie temu głównego kabla zasilającego w energię, przystąpiła do naprawy usterki, a może to potrwać do początku marca.
Z Safaniyah - największych na świecie przybrzeżnych złóż ropy, które działa od 1957 r. - w normalnych warunkach dociera dziennie od 1,2 do 1,5 mln baryłek ropy, składnika Arab Heavy.
Firma zarządzająca polem - Aramco - zwiększa produkcję z innych pół naftowych, aby nadrobić straty.
W ub. tygodniu ropa w USA zdrożała najmocniej od miesiąca - o 5,4 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych