mk
9 grudnia 2016 r., w obecności podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzego Szmita, oddano do ruchu 10-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19, który stanowi zachodnią obwodnicę Lublina i jest fragmentem przyszłej trasy Via Carpatia.
- Cieszę się, że możemy oddać do użytku ten ważny dla Lubelszczyzny i całego kraju odcinek drogi S19. Mimo ograniczeń finansowych podjęliśmy już szereg decyzji inwestycyjnych. Będziemy kierować do realizacji i oddawać do ruchu kolejne odcinki dróg w całej Polsce, w tym także odcinki Via Carpatia. Naszym celem jest budowa spójnego systemu komunikacyjnego - powiedział wiceminister Szmit.
Oddawany odcinek uzupełnia funkcjonującą już północną i wschodnią część obejścia Lublina w ciągu dróg S12 i S17. Tym samym wyprowadza ruch tranzytowy poza granice miasta, co przełoży się na zmniejszenie natężenia ruchu na ulicach.
Umowę na budowę podpisano 29 października 2014 r. Wykonawcą była firma Budimex. Inwestycja powstała przy dofinansowaniu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, które wyniosło ok. 274 mln zł. Całkowity koszt realizacji projektu to blisko 620 mln zł.
Oddany do użytku odcinek prowadzi od węzła Lublin Sławinek (skrzyżowanie dróg S12, S17 i S19) do węzła Lublin Węglin w podlubelskiej Konopnicy. Na odcinku znajduje się także węzeł Lublin Szerokie (skrzyżowanie z drogą wojewódzką 830).
Zachodnia obwodnica Lublina jest dwujezdniową droga ekspresową z dwoma pasami ruchu oraz rezerwą na trzeci pas. Na odcinku powstało dwanaście obiektów inżynierskich: wiadukty i mosty, kładka dla pieszych i rowerzystów oraz przejście dla dużych zwierząt.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?