pc/port.gdynia.pl
Relacje polsko-chińskie w Porcie Gdynia pielęgnowane są już od kilkunastu lat, czego najlepszym dowodem jest funkcjonujący od 2005 roku terminal GCT.
Na początku listopada, w ramach programu Go China Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Zarząd Morskiego Portu Gdynia uczestniczył w targach China Import Expo w Szanghaju pod patronatem Prezydenta Chin - Xi Jingpinga. Oprócz części poświęconej promocji oferty handlowej spółki, podczas kilkudniowej delegacji Zarząd Portu Gdynia odbył szereg spotkań z przedstawicielami największych portów oraz firm logistycznych.
Wśród spotkań nie zabrakło również wizyty w siedzibie głównej Hutchison w Honkongu, podczas której omówiony zostały bieżący i przyszły potencjał Portu Gdynia.
– Wieloletnie współpraca czyni nas zaufanymi partnerami. Wyrażam głęboka nadzieję, dotychczasowa owocna współpraca zaprocentuje realizacją kolejnych, istotnych z punktu widzenia portowej infrastruktury, projektów inwestycyjnych – mówi Adam Meller- prezes ZMPG S.A.
Począwszy od 2005 roku Hutchison Ports realizuje w Porcie Gdynia szereg inwestycji, które zaowocowały przekształceniem stoczniowej spółki w nowoczesny terminal kontenerowy. Inwestycje te stanowią część programu rozwojowego mającego na celu zwiększenie wydajności i zdolności przeładunkowych Hutchison Ports Gdynia (GCT) oraz uzyskanie statusu czołowego terminalu kontenerowego w regionie.
Hutchison Ports Gdynia (GCT) jest członkiem grupy Hutchison Ports, spółki zależnej międzynarodowego konglomeratu CK Hutchison Holding (CKHH) wiodącego na świecie inwestora, dewelopera i operatora portów. Sieć terminali Hutchison Ports obejmuje 49 portów w 26 krajach Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki, obu Ameryk.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania