pc
Już w najbliższy poniedziałek w Helsinkach zostanie uruchomiony nowy terminal. Oznacza to, że w rozkładzie rejsów Tallink pojawią się pewne zmiany.
Od 27 lutego promy należące do grupy Tallink będą zawijać do dwóch terminali w stolicy Finlandii. Prom Star i Megastar będą cumować przy nowym terminalu – to West Harbour terminal 2 (T2). Zmiany nie dotyczą jednostki Silja Europa, która będzie w Helsinkach korzystała z dotychczasowej infrastruktury – West Harbour terminal 1 (T1).
Przedstawiciele Tallink podkreślają, że dystans, jaki dzieli oba terminale nie jest duży – to zaledwie 500 metrów.
Początkowo z nowego obiektu w Helsinkach będzie korzystał Tallink, ale już w czerwcu do estońskiego przewoźnika dołączy Eckerö Line.
Prace zrealizowane w stolicy Finlandii to jeden z najważniejszych etapów olbrzymich inwestycji w ramach projektu TWIN-PORT II, wykonywanych przy współpracy trzech podmiotów – portu w Helsinkach, portu w Tallinie oraz firmę Tallink. Łączna suma zaplanowanych nakładów inwestycyjnych wynosi 97,5 miliona euro. Projekt został wsparty dotacją unijną w wysokości 29,3 miliona euro. Inicjatywa wpisuje się w rozwijany w ramach Unii Europejskiej program „Łącząc Europę” (CEF), w ramach którego prowadzone są inwestycje w infrastrukturę. Instrument CEF to rozwinięcie programu TEN-T, który przewiduje wzrost znaczenia roli transportu intermodalnego (w ciągu najbliższych kilkunastu lat na większych odległościach ok. 30 procent transportu drogowego ma przenieść się m.in. na transport kolejowy i wodny).
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych