• <
PZT_1100x200_gif_2020

W gdańskim porcie powstał pierwszy płatny parking dla ciężarówek

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski W gdańskim porcie powstał pierwszy płatny parking dla ciężarówek
W gdańskim porcie powstał pierwszy płatny parking dla ciężarówek - GospodarkaMorska.pl

pc

28.02.2017 Źródło: własne

Chociaż trzeba za niego zapłacić, chętnych nie brakuje. W gdańskim porcie powstał pierwszy płatny parking dla kierowców ciężarówek. Zlokalizowany jest przy Trasie Sucharskiego, a godzina postoju kosztuje tam 3,5 zł.

Parking przygotowała Grupa LOTOS na terenie wynajętym od Elektromontażu Gdańsk. Powstały tam nowa nawierzchnia, oświetlenie i ogrodzenie. Na teren parkingu wjeżdża się przez specjalne bramki. Obecnie znajduje się tam 39 miejsc postojowych, 10 z nich przeznaczono dla posiadaczy abonamentu.

Za godzinę postoju trzeba zapłacić 3,5 zł. Jeśli kierowca przyjedzie z naczepą, kwota wzrasta do 4 zł/h. Doba parkowania to 30 zł, a miesiąc – 270 zł. W ostatnim przypadku na danym miejscu może zatrzymywać się dowolny samochód z floty, która wykupiła miejsce postojowe. Wystarczy tylko mieć specjalną kartę wjazdu, którą otrzymuje się po dokonaniu opłaty.

Na parkingu mogą zatrzymywać się także samochody osobowe. Dla nich cena to: 2,5 zł/h, 15 zł/d i 85 zł/m-c.

Gdański port wciąż boryka się z brakiem miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych. W planach jest budowa parkingu buforowego, lecz aby powstał, potrzeba wielu korporacyjnych zgód. W ubiegłym roku Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego oddała do dyspozycji kierowców parking na terenie dawnych zakładów Polleny, jednak kierowcy nie chcą z niego korzystać, bo ich zdaniem, „nazywanie tego obiektu (…) parkingiem lub nawet miejscem postojowym jest, mówiąc delikatnie, wyjątkowym nadużyciem”.
 
Innym rozwiązaniem, które chce zastosować Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, jest budowa parkingu buforowego w okolicach Nabrzeża Wiślanego. To tereny należące do ZMPG, więc umiejscowienie parkingu nie wymaga dodatkowych zgód. Jak zapowiada ZMPG, ten parking nie musi być aż tak duży jak ten, który ma powstać w prawobrzeżnej części portu.

W DCT natomiast działa już system e.brama. Ma on usprawnić planowanie złożeń oraz podjęć kontenerów oraz zniwelować wzmożony ruch na kompleksie bramowym. Mimo to, kolejki wciąż się tworzą.

Według prowadzonych analiz, w gdańskim porcie docelowo potrzebne może być miejsce nawet na 1 500 samochodów ciężarowych.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31180,00 $ tona -0,23% 14 maj
 Cynk 2924,00 $ tona 1,14% 14 maj
 Aluminium 2438,00 $ tona 0,66% 14 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.