mk
Trzy promy pływające dla brytyjskich przewoźników poddane zostały tej zimy gruntownym pracom remontowym. Chodzi o jednostkę Condor Rapide należącą do Condor Ferries, a także promy St Faith i St Cecilia, które należą do Wightlink.
Wszystkie modernizacje realizowane były w stoczni Burgess Marine w Cherbourgu (stocznia posiada również swoje zakłady w Portchester w południowej Anglii). W przypadku promu należącego do Condor Ferries przeprowadzony został pięcioletni przegląd. W jego trakcie wykonano rozległe naprawy aluminiowych elementów znajdujących się na katamaranie. Kapitalny remont przeszły pędniki, generatory, turbosprężarki oraz system kontroli trakcji. Naprawiony został również system odprowadzania spalin. Szybki prom zyskał również nową powłokę przeciwporostową.
Rozległy zakres prac objął także dwa promy, które pływają w barwach Wightlink. Na jednostkach St Faith i St Cecilia dokonano m.in. napraw spawów. Częściowo przebudowana została też część dziobowa i rufowa tych statków.
Przedstawiciele stoczni Burgess Marine są zadowoleni ze współpracy z obydwoma armatorami. Wskazują oni, że pomimo podjętej podczas referendum decyzji o opuszczeniu przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej, wbrew wcześniejszym nie najlepszym prognozom, biznes rozkwita w najlepsze.
Burgess Marine to jedna z największych samodzielnych stoczni remontowych w Wielkiej Brytanii, zatrudniająca ponad 100 wysokiej klasy specjalistów. Zakłady specjalizują się zarówno w naprawach, jak i kompleksowych remontach statków. Wśród przewoźników promowych, którzy współpracują z Burgess Marine, poza dwoma wymienionymi armatorami, znajdują się również m.in.: P&O Ferries, Stena Line, Brittany Ferries i Red Funnel
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?