Estoński przewoźnik po udanym sezonie letnim cieszy się z dalszych wzrostów. We wrześniu statki należące do Tallink Grupp przewiozły więcej pasażerów, pojazdów oraz towarów.
Najbardziej imponujący okazał się wzrost liczby pasażerów. Firma przewiozła we wrześniu 632 379 pasażerów, co oznacza wzrost wynoszący 7 procent w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. O 1 procent – do 28 082 jednostek - wzrósł poziom przewozu ładunków cargo. Więcej było również pojazdów osobowych. We wrześniu br. było ich 86 324, czyli o 2 procent więcej niż przed rokiem.
Firma podsumowała także trzeci kwartał 2015 r. Tutaj przewoźnik ma również powody do zadowolenia. Od lipca do września promy Tallink przewiozły 2 701 412 pasażerów, co oznacza, że było ich o 5 procent więcej niż w trzecim kwartale 2014 r. W ciągu ostatnich trzech miesięcy o 1 procent wzrosła też - w stosunku rok do roku - liczba przewiezionych pojazdów osobowych (w tym roku: 358 009). Nieznacznie – o 1 procent - spadł poziom przewozu ładunków.
Ostatnie miesiące to kontynuacja pozytywnego trendu, jaki firma obserwowała też w drugim kwartale. Promy należące do Tallink Grupp przewiozły wówczas 2,4 miliona pasażerów, co oznacza wynik zbliżony do osiągniętego w tym samym okresie roku ubiegłego. Przedsiębiorstwo odnotowało jednak lepszy niż przed rokiem wynik finansowy. Od 1 kwietnia do 30 czerwca 2015 r. przychody firmy wyniosły 253,9 miliona euro. To wzrost o 7,4 miliona euro (3 procent) w porównaniu z ub. r. Wynik EBITDA wzrósł o 34,3 procent, czyli o 14,1 miliona euro i wyniósł 55,2 miliona euro. Zysk netto wyniósł w tym okresie 28,5 miliona euro, co oznacza wzrost o 22,4 miliona euro (367,7 procent).
Tallink/Silja Line jest czołowym armatorem działającym w obszarze północnej części Bałtyku, oferując bogatą siatkę połączeń pomiędzy Finlandią, Szwecją, Estonią i Łotwą. Firma jest też strategicznym partnerem PromySkat. Rezerwacji cargo i pasażerskich na wszystkie połączenia promowe tego przewoźnika można dokonywać w naszym serwisie.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody