Firma Tallink dopina kolejne szczegóły związane z jedną z najważniejszych inwestycji ostatnich lat – budową nowoczesnego promu zasilanego LNG. Armator poinformował właśnie o podpisaniu umowy kredytowej. Finanse przeznaczone zostaną na sfinansowanie nowej jednostki.
Estoński armator zawarł umowę z fińskim oddziałem Nordea Banku. Wysokość pożyczki opiewa na kwotę 184 milionów euro. Koszt budowy promu, który powstanie w stoczni Meyer Turku, powinien zamknąć się w kwocie 230 milionów euro. Podmiotem biorącym udział w transakcji jest również rządowa agencja Finnvera, zajmująca się m.in. kredytami i dostarczaniem gwarancji.
Pożyczka została zabezpieczona hipoteką założoną na nowym statku oraz umową gwarancji korporacyjnej grupy Tallink.
Nowy prom dla estońskiego przewoźnika będzie miał 212 metrów długości, a na pokład będzie mógł zabrać 2800 osób. Po zakończeniu budowy nowoczesna jednostka typu dual-fuel trafi na trasę Tallin-Helsinki. Zgodnie z założeniami, statek ma zostać dostarczony firmie Tallink na początku 2017 r. Tallink rozważa obecnie również możliwość zamówienia drugiego nowoczesnego promu.
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Świnoujście. Terminal kontenerowy sercem uniwersalnego hubu
Ropa brent | 54,94 $ | baryłka | 0,18% | 07:54 |
Cyna | 21298,00 $ | tona | -0,56% | 14 sty |
Cynk | 2716,00 $ | tona | -1,27% | 14 sty |
Aluminium | 2010,00 $ | tona | 0,05% | 14 sty |
Pallad | 2390,50 $ | uncja | -0,02% | 07:54 |
Platyna | 1093,75 $ | uncja | 1,40% | 07:54 |
Srebro | 25,13 $ | uncja | 1,25% | 07:54 |
Złoto | 1837,75 $ | uncja | 0,54% | 07:54 |