Szwedzkie firmy Buquebus i Nordic HSC doszły do porozumienia w sprawę umowy zakupu szybkiego promu przeznaczonego do obsługi połączeń na Bałtyku.
91-metrowy szybki katamaran Express zbudowany przez firmę Incat obecnie kończy długoterminowy czarter w służbie P&O Ferries. Od początku 2006 roku statek łączył Irlandię Północną i Szkocję. Dostawa statku dla Nordic HSC planowana jest na jesień 2015 roku.
Ralph Axelson z Nordic HSC informuje, że statek zostanie poddany remontowi, a załoga szkoleniom przed ponownym wejściem do służby latem 2016 roku. Nordic HSC ma zamiar zarejestrować statek w szwedzkim urzędzie rejestracyjnym i zatrudnić szwedzkich oficerów i załogę. Statek będzie łączył Gotlandię ze Szwecją kontynentalną.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych