Szwedzkie firmy Buquebus i Nordic HSC doszły do porozumienia w sprawę umowy zakupu szybkiego promu przeznaczonego do obsługi połączeń na Bałtyku.
91-metrowy szybki katamaran Express zbudowany przez firmę Incat obecnie kończy długoterminowy czarter w służbie P&O Ferries. Od początku 2006 roku statek łączył Irlandię Północną i Szkocję. Dostawa statku dla Nordic HSC planowana jest na jesień 2015 roku.
Ralph Axelson z Nordic HSC informuje, że statek zostanie poddany remontowi, a załoga szkoleniom przed ponownym wejściem do służby latem 2016 roku. Nordic HSC ma zamiar zarejestrować statek w szwedzkim urzędzie rejestracyjnym i zatrudnić szwedzkich oficerów i załogę. Statek będzie łączył Gotlandię ze Szwecją kontynentalną.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął