Szwedzkie firmy Buquebus i Nordic HSC doszły do porozumienia w sprawę umowy zakupu szybkiego promu przeznaczonego do obsługi połączeń na Bałtyku.
91-metrowy szybki katamaran Express zbudowany przez firmę Incat obecnie kończy długoterminowy czarter w służbie P&O Ferries. Od początku 2006 roku statek łączył Irlandię Północną i Szkocję. Dostawa statku dla Nordic HSC planowana jest na jesień 2015 roku.
Ralph Axelson z Nordic HSC informuje, że statek zostanie poddany remontowi, a załoga szkoleniom przed ponownym wejściem do służby latem 2016 roku. Nordic HSC ma zamiar zarejestrować statek w szwedzkim urzędzie rejestracyjnym i zatrudnić szwedzkich oficerów i załogę. Statek będzie łączył Gotlandię ze Szwecją kontynentalną.
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Świnoujście. Terminal kontenerowy sercem uniwersalnego hubu
Ropa brent | 54,72 $ | baryłka | -0,22% | 06:54 |
Cyna | 21298,00 $ | tona | -0,56% | 14 sty |
Cynk | 2716,00 $ | tona | -1,27% | 14 sty |
Aluminium | 2010,00 $ | tona | 0,05% | 14 sty |
Pallad | 2392,50 $ | uncja | 0,06% | 06:54 |
Platyna | 1094,20 $ | uncja | 1,44% | 06:54 |
Srebro | 25,09 $ | uncja | 1,09% | 06:54 |
Złoto | 1836,90 $ | uncja | 0,50% | 06:54 |