Od najbliższej soboty, 21 listopada, Szwecja zamierza wzmocnić kontrole bezpieczeństwa. Zgodnie z nowym postanowieniem, przewoźnicy promowi zostaną zobowiązani do kontroli tożsamości pasażerów, którzy podejrzanie się zachowują.
Kontrole na szwedzkiej granicy zostały częściowo przywrócone 12 listopada. Od tego dnia wszystkie osoby, które przybywają do Szwecji promami, szczególnie te, które przypływają z Danii albo Niemiec, poddawane są tzw. kontroli imigracyjnej. Zgodnie ze wstępnymi założeniami, przepis ten miał obowiązywać przez 10 dni. Przewidziano jednak możliwość jego wydłużenia. Nie tylko zdecydowano się skorzystać z tej opcji, ale także uznano, że uzasadnione będzie wprowadzenie dodatkowych procedur.
Zgodnie z nowymi zasadami, przewoźnicy promowi, którzy wykonują rejsy z/do Szwecji, mają baczniej przyglądać się pasażerom, którzy zachowują się w sposób podejrzany. Gdy zachodzi przypuszczenie występowania jakichś nieprawidłowości, zobowiązani są do jego kontroli.
Niektórzy operatorzy, nie czekając na wejście w życie nowej instrukcji, już zaostrzyli kontrolę. Przewoźnicy tacy, jak: Stena Line, TT-Line czy Finnlines wprowadzili kontrole tożsamości, by mieć pewność, że dane osób pokrywają się z listami pasażerów. Jak zauważają media, kontrola tożsamości wszystkich pasażerów może być kłopotliwa dla niektórych operatorów. Ale realizując ją, unikają posądzenia o dyskryminację wybranych osób.
Wprowadzenie kontroli granicznych w Szwecji spowodowane jest kilkoma czynnikami. Wśród nich wymieniana jest obawa szwedzkich władz o bezpieczeństwo wewnętrzne kraju w związku z gigantycznym napływem imigrantów oraz uchodźców.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI