Dopiero co w Świnoujściu otwarto nowy terminal promowy, a Zarząd Portów Szczecina i Świnoujścia już planuje kolejną inwestycję. Władze chcą połączenia nabrzeża 5 i 6, tak by mogły tam dobijać większe jednostki.
Ma być to pierwsza inwestycja, jaką zrealizuje zarząd z nowego budżetu Unii Europejskiej. Pod projekt została już przygotowana umowa.
Obecnie do nabrzeży nr 5 i 6 dobijają promy o długości poniżej dwustu metrów. Połączenie obu obiektów ma pozwolić zawijać w tym miejscu dużo większych jednostek.
W zeszłym miesiącu w Świnoujściu powstał nowy terminal portowy. Nowe nabrzeże terminalu ma długość 242,15 m, głębokość techniczna basenu portowego przy nabrzeżu wynosi 12 m. Do budowy zużyto 600 stalowych i żelbetonowych pali, których łączna długość to 11 km. Podczas budowy wykonano ponad 1 000 t zbrojenia, a powierzchnię zalano 6,5 tys. m sześc. betonu. Profil zastosowany do budowy ścianki jest pierwszym takim rozwiązaniem zastosowanym w Europie. Wykonano ponad 7000 m2 wysokoelastycznej izolacji przeciwwodnej, czyli tyle ile powierzchnia boiska do piłki nożnej. Do montażu pomostu dziobowo-rufowego wykorzystano jeden z największych na świecie dźwigów pływających, który ma nośność do 900 ton.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie