PMK
Prom pasażersko-samochodowy Suecia Seaways przeszedł remont klasowy i dokowo-konserwacyjny w gdańskiej stoczni Remontowej SA. Co najważniejsze, jednostka należąca do armatora DFDS Seaways została wyposażona w system do oczyszczania wód balastowych.
To pierwsza w tym roku jednostka, która przeszła tę operację w polskiej stoczni. Niedługo w ten sam system, autorstwa firmy Alfa Laval, zostanie wyposażony inny statek tego armatora - Britannia Seaways. Ta jednostka znajduje się w Remontowej od 30 stycznia.
Prom Suecia Seaway ma 198 metrów długości, 26 metry szerokości oraz nośność 11 089 ton. Jednostka została zwodowana w 1999 roku we włoskiej stoczni Fincantieri. Dotąd statek pływał u następujących armatorów: DFDS Tor Line, Norfolkline, ARK, i DFDS Seaways.
DFDS Seaways należy do grona największych przewoźników promowych w Europie. Ostatnio armator został wyróżniony tytułem "Wiodącego operatora promowego w Europie”. Jego promy obsługują trasy na Morzu Bałtyckim i Północnym.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej