PMK
Prom pasażersko-samochodowy Suecia Seaways przeszedł remont klasowy i dokowo-konserwacyjny w gdańskiej stoczni Remontowej SA. Co najważniejsze, jednostka należąca do armatora DFDS Seaways została wyposażona w system do oczyszczania wód balastowych.
To pierwsza w tym roku jednostka, która przeszła tę operację w polskiej stoczni. Niedługo w ten sam system, autorstwa firmy Alfa Laval, zostanie wyposażony inny statek tego armatora - Britannia Seaways. Ta jednostka znajduje się w Remontowej od 30 stycznia.
Prom Suecia Seaway ma 198 metrów długości, 26 metry szerokości oraz nośność 11 089 ton. Jednostka została zwodowana w 1999 roku we włoskiej stoczni Fincantieri. Dotąd statek pływał u następujących armatorów: DFDS Tor Line, Norfolkline, ARK, i DFDS Seaways.
DFDS Seaways należy do grona największych przewoźników promowych w Europie. Ostatnio armator został wyróżniony tytułem "Wiodącego operatora promowego w Europie”. Jego promy obsługują trasy na Morzu Bałtyckim i Północnym.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?