• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Niebawem ruszy budowa nowego terminalu zbożowego w Porcie Gdańsk

Paweł Kuś

21.04.2016 05:20 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Niebawem ruszy budowa nowego terminalu zbożowego w Porcie Gdańsk
Niebawem ruszy budowa nowego terminalu zbożowego w Porcie Gdańsk - GospodarkaMorska.pl

Największy operator portowy w Polsce OT Logistics S.A. (OTL) rozpoczął budowę największego na południowym Bałtyku terminalu do przeładunku towarów rolnych.  Spółka chce osiągnąć tam 1 mld euro przychodów rocznie i zdobyć aż 50-procentowy udział w przeładunkach zbóż na Bałtyku.

– Podpisana dziś umowa stanowi zwieńczenie naszych kilkuletnich starań i jednocześnie jest pierwszym krokiem na drodze do realizacji wyjątkowo ambitnego celu, jakim jest budowa od zera największego w regionie i jedynego w Polsce terminala wyspecjalizowanego w przeładunkach ładunków agro – mówił we wrześniu Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics S.A.

Teren o powierzchni 26 ha wraz z przyległym doń Pirsem Rudowym jest świetnym miejscem na budowę profesjonalnego terminalu, dzięki któremu możliwe będzie nie tylko zwiększenie konkurencyjności samej spółki OT Logistics w obsłudze towarów agro, ale również zapewnienie w Porcie Gdańsk infrastruktury terminalowej dla tego typu ładunków na taką skalę, jakiej w chwili obecnej nie ma żaden inny okoliczny port.

Inwestycja w Gdańsku stanowi realizację celów emisyjnych wskazanych w prospekcie z 2013 r. Ma polegać na budowie terminala przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania.

- Nasz port będzie miał istotną przewagę konkurencyjną - ze względu na wyjątkowo dużą powierzchnię magazynową, jako najlepszy port agro na Bałtyku, gdański terminal będzie umożliwiał rozładowanie i załadowanie statku podczas jednego podejścia. Stworzymy dzięki temu unikalną ofertę, bowiem taka usługa pozwoli armatorom znacznie obniżyć koszty – tłumaczył Zbigniew Nowik. – Inwestycja w Gdańsku będzie istotna nie tylko dla naszej Grupy, ale również całej polskiej gospodarki. Pomoże bowiem – poprzez ograniczenie kosztów transportu – znacząco podnieść konkurencyjność naszego rolnictwa – dodaje.

Spółka oczekuje, że w pierwszym etapie realizacji inwestycji w latach 2016-2018 terminal osiągnie zdolność przeładunkową na poziomie 2,7 mln ton rocznie, oraz że w wyniku realizacji drugiego etapu w latach 2018−2020 zdolność ta zostanie podwojona. W 2014 r. porty OTL przeładowały łącznie ok. 8 mln ton ładunków.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39625,00 $ tona 0,13% 19 paź
 Cynk 3706,00 $ tona -2,83% 19 paź
 Aluminium 3175,00 $ tona -0,13% 19 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.