• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Praca wre na budowie mostu zwodzonego nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie. Zobacz film

mk

23.03.2017 17:26 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Praca wre na budowie mostu zwodzonego nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie. Zobacz film

Partnerzy portalu

Praca wre na budowie mostu zwodzonego nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie. Zobacz film - GospodarkaMorska.pl

Budowa mostu zwodzonego nad Martwą Wisłą to jedna z oczekiwanych inwestycji w Gdańsku. Most połączy wyspę ze stałym lądem i zastąpi wysłużony most pontonowy. Symboliczną łopatę pod budowę mostu wbito w połowie września br.  Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska opublikowała nagranie prezentujące postęp prac na budowie.

Budowa będzie trwała cały 2017 rok. Obiekt powinien być gotowy w pierwszym kwartale 2018 r. Kosztować będzie 57 mln złotych.

Film jest dostępny tutaj

Co powstanie w ramach inwestycji?

1. Most zwodzony o łącznej rozpiętości przęseł zwodzonych 59,50 m o parametrach:
Długość obiektu – 173 m
Długość obiektu ze skrzydłami – 181,50 m
Rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych – 2 x 25 m + 2 x 25 m
Rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych – 59,5m
Szerokość ustroju niosącego – 14,92 m w tym: szerokość jezdni 7 m, szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0 m, szerokość ścieżki rowerowej – 2,4 m
Klasa obciążeń – A wg PN-85/S-10030
Kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła – 93 stopnie
Światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic – 50 m
Światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania – 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej
Czas otwierania obu przęseł – 120 sekund

2. Odcinek drogi o długości około 900 m – droga klasy G

3. Budynek obsługi mostu

4. Przebudowane zostanie istniejące skrzyżowanie ulic Nadwiślańskiej-Turystycznej i DW 501, skrzyżowanie ulic Sobieszewskiej-Łąkowej-Piaskowej oraz odcinki ulic dojazdowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania DW 501 i prawidłowej obsługi przyległych terenów

5. Ciągi piesze i rowerowe

6. Urządzenia organizacji ruchu

7. Przystanki komunikacji zbiorowej i miejsca postojowe

8. System odprowadzania wód deszczowych wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej

9. Nowe oświetlenie

10. Przebudowane zostanie istniejące uzbrojenie kolidujące z projektowanym zakresem przedsięwzięcia

11. Umocnienia brzegów Martwej Wisły

12. Gospodarka zielenią (wycinki i nasadzenia)

W ramach prac rozbiórkowych zaplanowano likwidację istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, a także odcinków istniejącej jezdni.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.