Modernizowany zostanie tor podejściowy do portu, który będzie poszerzony z 350 do 600 metrów. W praktyce oznacza to stworzenie możliwości zawijania do portu statków z największym zanurzeniem oraz dwukierunkowej żeglugi.
„14.06.2016r. dla przedsięwzięcia pn.: „Rozbudowa toru podejściowego z powiększeniem jego szerokości i głębokości technicznej wraz z wykonaniem obrotnicy o średnicy 750m” w ramach modernizacji toru podejściowego do Portu Północnego w Gdańsku zostało wydana przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach” – czytamy na stronie Urzędu Morskiego.
Decyzja środowiskowa gwarantuje unijne dofinansowanie do inwestycji. Już w lipcu ma być złożony wniosek o pozwolenie na budowę. Jeszcze w tym roku będzie ogłoszony przetarg, a budowa ma ruszyć w przyszłym roku. Remont potrwa dwa lata i będzie kosztował ok. 120 milionów złotych.
- W ich trakcie tor podejściowy zostanie poszerzony z 350 do 600 metrów, przy okazji pogłębimy go z 17 do 18 metrów. Ma to oczywiście na celu zwiększenie przepustowości toru, tak aby jednocześnie statki mogły wpływać do portu i z niego wypływać – powiedziała na antenie Radia Gdańsk Anna Stelmaszyk-Świerczyńska.
Remont toru ma na celu poprawę zwiększenia bezpieczeństwa żeglugi i umożliwienie żeglugi dwukierunkowej statków manewrujących do Portu Północnego o maksymalnych gabarytach: zbiornikowce 355x60x15, a także rozwój wschodniej części portu (rozbudowa układu falochronów i rozbudowa DCT). Aktualne paramtry toru wykluczają jednoczesną żeglugę dwóch zbiornikowców.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania