pc/port.gdynia.pl
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, decyzją Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. 3 sierpnia ogłoszony został przetarg na prace budowlane związane z przebudową Nabrzeża Słowackiego.
Przetarg ten jest już drugim, po wcześniej ogłoszonym przetargu na przebudowę Nabrzeża Włoskiego, z pośród zapowiadanych trzech przetargów. Na przestrzeni najbliższego miesiąca należy oczekiwać rozpisania kolejnego przetargu na przebudowę nabrzeża w Porcie Gdynia, tym razem Nabrzeże Norweskiego.
– Przebudowa Nabrzeża Słowackiego polegać będzie na wykonaniu, na całej jego długości – 186 m, nowej ściany nabrzeża, w postaci zakotwionej palościanki. Zwieńczona ona będzie nowym oczepem żelbetowym, a nabrzeże zostanie wyposażone w urządzenia odbojowe, polery cumownicze i drabinki wyjściowe – mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Dzięki nowej konstrukcji nabrzeża, możliwym stanie się uzyskanie nawet do 16m głębokości w bezpośrednim jego sąsiedztwie, bez konieczności umacniania dna. Zabezpieczenie Nabrzeża Słowackiego i Nabrzeża Włoskiego jak również Nabrzeża Norweskiego związane jest z realizacją przez Zarząd ZMPG przyjętej koncepcji rozwoju Portu. Koncepcja ta zakłada stworzenie warunków przyjmowania w Porcie dużo większych statków niż ma to miejsce obecnie. Czas realizacji to 12 miesięcy, natomiast prace na nabrzeżach będą dofinansowane z funduszy unijnych.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu