Zarząd Morskiego Portu Gdańsk uruchomił kolejny przetarg na dzierżawę nieruchomości gruntowej zabudowanej zlokalizowanej w Porcie Wewnętrznym posiadającej dostęp do Nabrzeża Obrońców Westerplatte. W chwili obecnej w porcie pozostało już niewiele takich miejsc, z bezpośrednim dostępem do nabrzeża, które mogą zostać oddane w ręce nowych dzierżawców. W najbliższą środę (15 czerwca), wszyscy zainteresowani będą mieli możliwość odbycia wizji lokalnej na terminalu, natomiast składanie ofert przewidziane jest do 1 lipca do godz. 9.00.
Większość terenów pozostających do wydzierżawienia usytuowana jest w drugiej linii nabrzeża. Terminal Westerplatte wyposażony jest w 3 stanowiska statkowe, z czego jedno wykorzystywane jest przez Polską Żeglugę Bałtycką S.A., która od maja ubiegłego roku z powodzeniem realizuje tam zawinięcia swojego promu i obsługuje ruch pasażerski. Pozostałe 2 stanowiska statkowe wraz z przylegającym doń terenem i usytuowanym tam magazynem o pow. 8 tys. m2 pozostają wolne.
Terminal Westerplatte to w chwili obecnej doskonale skomunikowany obszar portu zarówno od strony wody, jak i lądu. Usytuowany jest tuż u wejścia do portu co minimalizuje czas potrzebny na operacje manewrowe statków. Terminal poprzez Trasę Sucharskiego zapewnia także możliwość dotarcia do bramek autostrady A1 oraz krajowej sieci dróg w zaledwie 15 minut. Dzięki otwartemu przed miesiącem tunelowi pod Martwą Wisłą, umożliwia również sprawne dotarcie Trasą Słowackiego do pobliskiego lotniska i trasy wylotowej z Gdańska w kierunku północnym.
Przedmiotem postępowania przetargowego jest nieruchomość gruntowa o powierzchni ponad 30,6 tys. m2 zabudowana placem składowo-postojowo-manewrowy oraz budynkiem magazynu wraz z częścią biurowo-socjalną, gdzie Port Gdańsk zakłada możliwość realizacji działalności przeładunkowej głównie dla ładunków drobnicowych i zjednostkowanych.
Przyszli dzierżawcy będą mogli z powodzeniem realizować tam także przeładunki w technologii Ro-Ro z racji usytuowanych przy obu stanowiskach statkowych pływających ramp Ro-Ro. Dodatkowym atutem jest przylegająca do terminalu bocznica kolejowa skomunikowana z ogólnokrajową siecią kolejową, która stwarza możliwość obsługi transportu szynowego na terminalu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej