Pod koniec lutego Stena Line wycofała się z połączenia Dun Laoghaire-Holyhead, które obsługiwała od 1995 roku. Operator promy tłumaczy, że w 2014 roku było mniej niż 200 000 osób podróżujących promami z portu Dun Laoghaire. Stanowiło to spadek przewozów o ponad 90 procent w porównaniu najlepszego okresu, przez co trasa stała się nieopłacalna ekonomicznie.
Władze portu Dun Laoghaire wykazały się sprawnością działania i już zaczęły szukać nowego operatora promowego, który zastąpi Stena Line.
Gerry Dunne, Dyrektor Zarządzający portu oficjalnie świadczył, że port poszukuje innego operatora do obsługi trasy. Gerry Dunne spodziewa się, że już do 2016 roku między Dun Laoghaire a Holyhead będzie działał inny przewoźnik. W ostatnim czasie port otrzymał szereg nieformalnych zapytać, które teraz najprawdopodobniej przerodzą się w zapytania do procesu przetargowego.
Port nie planuje zwolnień wśród pracowników z tytułu zawieszenia trasy, ponieważ w porcie rozpoczynają się nowe projekty i inwestycje.
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów