Stan wyjątkowy został ogłoszony na Wyspach Galapagos dokładnie tydzień po tym, jak statek towarowy wpłynął na mieliznę i ugrzązł u wybrzeży najbardziej wysuniętej na wchód wyspy archipelagu.
Do zdarzenia doszło 28 stycznia, kiedy MV Florena, przewożąca 1,400 ton ładunku i paliwo wypływała z San Cristóbal w kierunku Santa Cruz. Pomimo wysiłków firmy ratowniczej T & T Salvage, która usiłuje odciążyć, zepchnąć z mielizny a ostatecznie dokonać samozatopienia jednostki, MV Florena nadal pozostaje unieruchomiona.
Wprowadzenie stanu wyjątkowego podpisali w środę Minister Środowiska w Ekwadorze, Lorena Tapia, Minister Transportu Paola Carvajal, oraz Minister Nieodnawialnych Zasobów Naturalnych Pedro Merizalde, przy wsparciu Comité de Operaciones de Emergencia Provincial (COE).
Dokument potwierdza zagrożenie ekologiczne obszaru Rezerwatu Morskiego Galapagos oraz Parku Narodowego Galapagos, a także pozwala na działania ratunkowe w celu jak najszybszego i skutecznego zniwelowania niebezpieczeństwa związanego z uwięzionym statkiem.
Podpisane porozumienie ma na celu przede wszystkim ochronę morskich i brzegowych ekosystemów, w tym działania mające zapobiec zatonięciu MV Floreana. Ma on również zapewnić bezpieczny transport ładunków z i w kierunku Wysp Galapagos, a także usprawnić systemy dostarczania, przechowywania i dystrybucji węglowodorów w obszarze archipelagu.
Stan wyjątkowy ma obowiązywać przez 180 dni.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął