pc
Oferta firmy Polaqua została wybrana jako najkorzystniejsza na wykonanie projektu i budowę trasy S7 na odcinku od węzła Widoma do Krakowa o długości ok. 18,3 km. Wartość inwestycji to 1,077 mld zł - poinformował krakowski oddział GDDKiA.
Polaqua ma wykonać zadanie w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy, z gwarancją jakości na 10 lat.
Jak informuje GDDKiA, po dokonaniu wyboru, zgodnie z prawem, firmy mają 10 dni na ewentualne odwołania. Jeżeli nie będzie w tym okresie odwołań, dokumenty zostaną przekazane do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
GDDKiA przypomina, że w ramach tego przetargu były już odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO). Włoska firma Impresa Pizzarotti odwołała się do KIO od decyzji GDDKiA Oddziału w Krakowie, w sprawie odtajnienia wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny, które firma chciała utajnić i to odwołanie zostało oddalone.
Następne odwołanie firma Impresa Pizzarotti złożyła po wyborze najkorzystniejszej oferty, za którą uznano ofertę firmy Salini Impregilo. KIO uwzględniła to odwołanie i w wyroku z 19 kwietnia tego roku nakazała ponowne badanie oferty firmy Impresa Pizzarotti pod kątem rażąco niskiej ceny. Firma Impresa Pizzarotti nie złożyła wyjaśnień w terminie, w związku z tym jej oferta została odrzucona.
W trakcie badania ofert pojawiły się nowe okoliczności dotyczące firmy Salini. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad 17 maja tego roku odstąpił od umowy z Konsorcjum Salini, na projekt i budowę S8 od węzła Marki (bez węzła) do węzła Radzymin Płd, na odcinku węzeł Marki ( bez węzła) – węzeł Kobyłka z winy wykonawcy. Przepisy prawa przewidują możliwość wykluczenia takiego wykonawcy z innego przetargu.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody