- Mamy Odrę graniczną III klasy, a my chcemy ją dostosować do IV klasy, więc musimy renegocjować niekorzystną dla nas umowę. Takich działań nie widać w sensie fizycznym, czyli robót budowlanych, ale cały czas idziemy do przodu – powiedział na antenie Radia Szczecin Jerzy Materna, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Chodzi o umowę zawartą w ubiegłym roku, w myśl której Odra ma być pogłębiona do 1,8 m głębokości, zostaną wybudowane ostrygi regulujące rzekę oraz nastąpi pogłębienie Jeziora Dąbie. Renegocjacja mają doprowadzić do uzyskania przez Odrę IV klasę żeglowności.
Jeśli rozmowy nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, ministerstwo zastanawia się nad pomysłem budowy kanału wzdłuż rzeki.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej