- Mamy Odrę graniczną III klasy, a my chcemy ją dostosować do IV klasy, więc musimy renegocjować niekorzystną dla nas umowę. Takich działań nie widać w sensie fizycznym, czyli robót budowlanych, ale cały czas idziemy do przodu – powiedział na antenie Radia Szczecin Jerzy Materna, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Chodzi o umowę zawartą w ubiegłym roku, w myśl której Odra ma być pogłębiona do 1,8 m głębokości, zostaną wybudowane ostrygi regulujące rzekę oraz nastąpi pogłębienie Jeziora Dąbie. Renegocjacja mają doprowadzić do uzyskania przez Odrę IV klasę żeglowności.
Jeśli rozmowy nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, ministerstwo zastanawia się nad pomysłem budowy kanału wzdłuż rzeki.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych