Kanał będzie się nazywał „Nowy Świat” i zostanie oddany do użytku w latach 2021-2022. Szczegóły projektu będą zaprezentowane na konferencji „ Budowa Kanału Żeglugowego Nowy Świat przez Mierzeję Wiślaną”, która odbędzie się w przyszłym tygodniu Elblągu.
Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną to bardzo ważna inwestycja dla polskiej gospodarki morskiej, która ma połączyć Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Kanał ma mieć 1,1 km długości i 5 metrów głębokości. Ustalono też najkorzystniejszą lokalizację przekopu – Nowy Świat. Inwestycja ma kosztować 656 mln zł.
Przekop Mierzei Wiślanej to też ważna inwestycja dla portu w Elbągu, który dzięki niej mógłby w pełni wykorzystywać swój potencjał, wspierać działalność portów trójmiejskich i być niezależny od innych państw. Dziś droga do portu wiedzie bowiem przez wody terytorialne Rosji. Poza tym pozytywnie wpłynie to na rozwój gmin usytuowanych po zachodniej i południowej stronie Zalewu Wiślanego. Da też możliwość uzupełnienia sieci połączeń śródlądowych.
Konferencja „ Budowa Kanału Żeglugowego Nowy Świat przez Mierzeję Wiślaną”, pod patronatem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marka Gróbarczyka, odbędzie się 7 kwietnia 2016 roku w Elblągu.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego