• <

Nie będzie paraliżu na Odrze. Armatorzy barek zadowoleni

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Nie będzie paraliżu na Odrze. Armatorzy barek zadowoleni

Część zwodzona mostu kolejowego w Podjuchach będzie zamknięta niespełna dwa tygodnie. Tak ustalono na specjalnym spotkaniu w Urzędzie Żeglugi Śródlądowej.

Pierwotnie remont przeprawy planowano na półtora miesiąca. Obawiano się, że w tym czasie Szczecin zostanie całkowicie odcięty dla transportu rzecznego.

- Ze skrócenia czasu remontu mostu w Podjuchach są zadowoleni armatorzy barek - mówi Dariusz Karkos ze stowarzyszenia Teraz Odra. - To daje gwarancje, że część tych specjalnych transportów ponadgabarytowych można ustawić w innych terminach.

- Most w Podjuchach, a zwłaszcza jego zwodzone przęsło umożliwia przepłynięcie do Szczecina dużych jednostek rzecznych - tłumaczy Kazimierz Woś z Urzędu Żeglugi Śródlądowej. - Do Szczecina możemy wpłynąć albo Odrą Zachodnią albo Regalicą. Na Orze Zachodniej mamy niskie mosty i w sytuacji, w której poziom wody jest wyższy od średniego stanu wody, wtedy statki żeglugi śródlądowej mają problem.

Jak mówi Krzysztof Woś, po modernizacji most będzie szybciej się podnosił. - Przęsło będzie podnoszone automatycznie, a sam proces skróci się o kilka minut - mówi Woś.

Ostatecznie ustalono, że podnoszone przęsło mostu w Podjuchach będzie zamknięte od 27 maja do 9 czerwca.

SOLID PORT_790_140_2024
Źródło:
radioszczecin.pl
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.