pc/gov.pl
W siedzibie Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie w środę została podpisana umowa na realizację projektu „Pełne wdrożenie RIS Dolnej Odry” współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Przedsięwzięcie będzie realizowane przez Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie do końca 2020 roku. Umowę podpisali Przemysław Gorgol, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych, oraz Piotr Durajczyk, p.o. dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie.
Efektem rozpoczynającego się projektu będzie objęcie ponad 240 km odcinka Odrzańskiej Drogi Wodnej nowoczesnym systemem informacji rzecznej (River Information System). Celem projektu jest wzrost bezpieczeństwa, zharmonizowane zarządzanie ruchem oraz utworzenie jednolitego systemu świadczenia usług informacji rzecznej co powinno przyczynić się do zwiększenie konkurencyjności transportu wodnego śródlądowego. Planowana data zakończenia projektu to koniec 2020 r.
Potrzeba realizacji projektu wynikała także z konieczności poprawy bezpieczeństwa żeglugi, m.in. poprzez ułatwienie koordynowania wspólnej polsko-niemieckiej akcji lodołamania na Odrze.
Po zakończonym z sukcesem pilotażowym etapie, który był realizowany na odcinku ujściowym Odry, rozpoczynający się projekt zakłada rozszerzenie obszaru objętego RIS o dalsze 117 km w górę rzeki. Łączna długość dróg wodnych objętych systemem będzie wynosić 242,9 km.
Wyniki pilotażowego projektu są dostępne tutaj.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny