Jednostka zostanie wybudowana po to, aby utrzymywać odpowiednie parametry wejścia do portu. Urząd Morski chciał je zmodernizować, jednak żadna z firm nie zdecydowała się wykonać tych prac za cenę jaką proponował. Podjęto decyzję, że o odpowiednią głębokość zadba pogłębiarka.
Kontrakt na budowę jednostki ssąco-refulującej już podpisano, a wybudują ją dwie firmy - PBP Enamor z Gdyni i Techno Marine z Malborka. W ramach kontraktu, oprócz pogłębiarki powstanie też holownik i jednostka do pomiarów hydrograficznych. Wykonawca ma dostarczyć statki do końca sierpnia tego roku. Wartość kontraktu to w sumie ponad 15 milionów złotych.
Po przebadaniu i sprawdzeniu czy piasek nie jest zanieczyszczony, pogłębiarka ma wykorzystywać go do sztucznego zasilania mrzeżyńskiej plaży.
W Mrzeżynie przebudowywane jest też 70 metrowe nabrzeże odpraw granicznych. Ma być gotowe w połowie roku, a koszt tej inwestycji to ponad milion złotych.
W Szczecinie też prowadzona jest dyskusja czy dla portu nie powinna zostać zakupiona pogłębiarka, która dbałaby o głębokość toru wodnego. Dziś jednostki te są sprowadzane sporadycznie, co powoduje, że koszty wykonanych przez nie prac są bardzo duże.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie