Sojusz 2M w którego skład wchodzą dwaj najwięksi na świecie armatorzy kontenerowców Maersk Line i Mediterranean Shipping, oraz sojusz Ocean Three złożony z CMA CGM, China Shipping Container Lines (CSCL) i United Arab Shipping Company (UASC) wybrały Malta Freeport Terminals na swój główny punkt przeładunkowy środkowej cześci Morza Śródziemnego.
Nowe sojusze umocniły pozycję portu oraz znacznie zwiększyły jego dostępność. Na chwilę obecną Malta Freeport Terminals oferuje swoim klientom 17 regularnych połączeń tygodniowo, wspieranych dodatkowymi usługami przewozowymi.
Z maltańskiego portu statki mogą dotrzeć do 128 portów na całym świecie.
Pierwszą jednostką sojuszu 2M która zawinęła do Malta Freeport Terminals była MSC Capella, natomiast z Ocean Three Alliance przybyły jednocześnie Xin Qin Huang Dao oraz CMA CGM Butterfly.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął