PMK
Cosco Shipping Lines ochrzcił swój nowy megakontenerowiec o ładowności 20 tys. TEU. Jednostka otrzymała nazwę Cosco Shipping Leo.
Statek powstał w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering (NACKS). To druga jednostka z tej serii wybudowana w tym zakładzie, a obecnie powstaje tam trzecia.
Kontenerowiec odznacza się nośnością 197 tys. dwt, długością 400 metrów i szerokością 58,6 metrów. Jego wartość rynkowa to z kolei 126,45 mln dolarów. Jednostka rozpocznie 27 marca próby morskie.
Cosco Shipping International zanotowało zysk 198,9 mln dolarów w roku 2017 roku. To dużo lepszy wynik niż w zeszłym roku, gdy spółka poniosła stratę ok. 110 mln dolarów.
Mimo dobrych wyników grupa zanotowała mały spadek (-8,2 proc.) przychodów z transportu towarów masowych i innych sektorów działalności. Wypowiadając się na temat dalszej perspektywy rynkowej, przedstawiciele COSCO przewidują, że nadmiar tonażu i ogólnie złe warunki makroekonomiczne zahamują dalsze ożywienie w segmencie suchych przesyłek masowych. Grupa odnotowała zysk operacyjny w wysokości ok. 95 mln dolarów w 2017 roku.
Cosco planuje rozszerzyć swoje przewozy kontenerowe poza linie Azja-Afryka i Chiny-Ameryka Południowa. Obecnie gigant chce się skupić na wzmocnieniu
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie